Ledere og chefer

Vi ved godt, at ledere og chefer ofte træffer beslutninger baseret på hvad, der giver mening og tilfører signifikant værdi til organisationen eller virksomheden. Investering i assessments tilgodeser ikke kun virksomheden økonomisk, men giver også mulighed for bedre træning og udvikling af medarbejdere på alle niveauer.

Herunder finder du typiske eksempler på spørgsmål, som ledere og chefer stiller os.

Kontakt os
Ofte stillede spørgsmål
  • + -

    Hvordan kan assessments hjælpe min virksomhed?

    Assessments giver chefer, ledere og topchefer en større forståelse af deres medarbejderes styrker og svagheder. Vores assessments gør det muligt at matche ansøgere og eksisterende medarbejdere med virksomhedens/organisationens specifikke succeskriterier for hver enkelt stilling. Dermed opnås optimal onboarding af nye medarbejdere og identificering af muligheder for at forbedre den enkeltes præstationen og langsigtede bidrag til virksomheden. Derudover reduceres omkostningerne forbundet med fravær, medarbejderomsætning, rekruttering, onboarding og træning, ligesom arbejdsstyrkens generelle produktivitet forbedres.
  • + -

    Hvor meget koster assessments? Hvad er 'total cost of ownership' for løsningen?

    Vi opkræver et beskedent årligt kontogebyr for systemet (Global Assessment Center) og eneste anden udgift er således prisen på de assessments, der forbruges – eller abonnementsprisen, hvis man vælger at have ubegrænset adgang til en eller flere assessments. De fleste kunder vælger sidstnævnte, da det sætter loft over udgiften og giver det maksimale udbytte. Online træning og support er inkluderet, og der er altså ingen ekstra udgifter til træning, certificering og ikke mindst re-certificering. Der er heller ikke udgifter til licenser eller andet, og vores løsninger er med andre ord meget omkostningseffektive og leverer et fremragende ROI og lav “total cost of ownership”.
  • + -

    Vil assessments understøtte vores strategiske initiativer?

    Profiles assessments arbejder godt sammen med strategiske initiativer, der involverer beslutninger relateret til arbejdsstyrken, herunder karriereplanlægning, vækst eller nedskæring, udvælgelse af individer eller grupper, Six Sigma m.m. Med indsigt i hvordan assessments understøtter disse bestræbelser får du informerede ledere og mere motiverede medarbejdere, der bidrager til at støtte organisationens mål.
    .
  • + -

    Har jeres assessments løst problemer, der ligner vores?

    Profiles International arbejder med virksomheder fra snart sagt alle brancher og alle størrelser. Alene i Danmark servicerer vi kunder i ca. 45 lande, og med over 40.000 kunder globalt har vi med stor sikkerhed betydelig erfaring i at understøtte virksomheder som din. Nogle af vores løsninger er rettet mod specifikke brancher eller stillinger, eksempelvis Profiles Sales Assessment™ og Customer Service Profile™.
  • + -

    Kan jeres assessments tilpasses så de afspejler min unikke virksomhedskultur?

    Ja! Profiles assessments kan tilpasses din unikke kultur, organisationsstruktur og jobbeskrivelser – og i langt de fleste situationer uden ekstraomkostninger. ProfileXT® har en unik Jobmatching-teknologi, der går det muligt at tilpasse helt ned på regions-, afdelings- eller kontor-/lederniveau. Dermed kan der eksempelvis skelnes imellem succesprofiler for sælgere i København hhv. Århus, selvom stillingerne udadtil er identiske.
  • + -

    Hvordan reducerer assessments vores omkostninger og en betydelig ROI?

    Der er mange økonomiske fordele ved at bruge Profiles assessments, herunder:

    • Reducerede omkostninger forbundet fravær
    • Lavere rekrutterings- og ansættelsesomkostninger
    • Lavere uddannelses- og udviklingsomkostninger
    • Kortere tid til fuld produktivitet
    • Forbedret salgspræstation og kundeloyalitet

    De faktiske resultater er forskellig fra virksomhed til virksomhed, men efter at have brugt vores assessments i blot 18-24 måneder oplever de fleste en stor reduktion i medarbejderomsætningen og dermed i rekrutteringsomkostningerne. Vi oplever kunder, der realiserer endog meget stor ROI, men vores assessments giver også fordele, der kan ikke altid måles – eksempelvis reduktion i tid, energi og kræfter, der bruges på an ansætte og udvikle medarbejderne.

  • + -

    Hvordan ville en assessmentløsning se ud for min organisation?

    Alle Profiles kunder er tilknyttet vores Client Service afdeling, der – inkluderet i prisen – træner og supporterer de medarbejdere, som du giver ansvaret for jeres assessmentløsning. Dette inkluderer blandt andet:
    • Forståelse af løsningen og måden, den arbejder for din organisation.
    • Assistance til implementeringsprocessen, der er tilpasset organisationens behov og mål.
    • Træne dit team i at bruge systemet og rapporterne – der er ingen krav om certificering, og dermed heller ingen udgifter til certificering, re-certificering, licenser osv.
    • Måling af resultater og raffinering af processer og succesmodeller.
    • Anvende den opnåede viden og indsigt til forbedring af organisationens præstationer.
    Når systemet, Global Assessment Center, er implementeret er det typisk HR- eller ansættelsesansvarlige, der administrerer det – Global Assessment Center integrerer i øvrigt let til jeres nuværende HRIS. Når en assessment er gennemført er de ønskede rapporter straks tilgængelige, og da de er skrevet i lægmandssprog kan de straks bruges operationelt af fx linjeledelsen.
  • + -

    Kan assessments gennemføres og tilpasses min organisations rytme?

    Absolut. Du bestemmer hvornår, hvor og hvordan assessments og surveys skal gennemføres, og du kan bevæge dig så hurtigt eller langsomt frem, som du mener er bedst for din organisation. Nogle vælger at begynde med et pilotprojekt i en enkelt afdeling, andre vælger kun at starte med nyansættelser. Jo mere vores system integreres i organisationen, jo større er udbyttet dog – og vi hjælper gerne med at opbygge en business case så du har det optimale beslutningsgrundlag.
  • + -

    Hvilke ressourcer har jeg brug for, for at understøtte investeringen ordentligt?

    Ressourcerne varierer med størrelsen og omfanget af løsningen. De fleste lader HR-funktionen styre processen, og gør du det samme vil dine HR folk arbejde tæt sammen med vores Client Service, der bl.a. vil træne og supportere dine folk, så implementering og udbytte optimeres. Vores standard træning og support er inkluderet, og begge vil som hovedregel være tilstrækkelig til at sikre en succes implementering i din organisation.
  • + -

    Skal jeg investere i assessments til nuværende medarbejdere eller kun til nyansættelser?

    Vi anbefaler, at du lader alle medarbejdere på alle organisatoriske niveauer gennemføre relevante assessments, således at de får mulighed for at udnytte deres potentiale og dermed også for at bidrage yderligere til organisationen. Dette omfatter eksempelvis:

    • At anbringe de rigtige medarbejdere i de rigtige stillinger
    • Understøtte virksomhedens ledere med at lede, oplære, udvikle og motivere effektivt og …
    • I sidste ende hjælpe medarbejderne med at opnå større tilfredshed, produktivitet og lønsomhed.

    Bemærk, at du med en aftale om ubegrænset brug af en eller flere assessments ikke er følsom overfor hvor mange assessment, der forbruges i din organisationen.

  • + -

    Er det lovligt?

    Kort sagt: Ja. Vi investerer voldsomt i forskning og udvikling for at sikre, at vores assessments mere end opfylder alle de retningslinjer, branchen og andre opstiller. Vores assessments går eksempelvis langt videre end de 13 krav, som det amerikanske arbejdsministerium opstiller for kvalitets assessments, og vi opfylder alle krav i fx EEOC, ADA, DOL og Civil Rights Act.  Derudover er eksempelvis ProfileXT® certificeret af Det Norske Veritas, og vores system, Global Assessment Center, er SOC3 certificeret og lever dermed op til de mest rigide krav til databeskyttelse. Vi overvåger selvfølgelgi kontinuerligt vores assessments for at sikre imod forskelsbehandling på baggrund af køn, alder eller etnicitet.
  • + -

    Hvordan kommer min virksomhed eller afdeling i gang?

    Kontakt administrerende direktør Jens Pheiffer på tlf. +45 23 74 00 00 eller jens@profilesinternational.dk