HR- og uddannelsesansvarlige

HR stræber efter at få det meste og bedste ud af arbejdsstyrken, bl.a. ved at understøtte medarbejdernes egen udvikling og produktivitet. Vores løsninger er lette at implementere og påvirker hurtigt bundlinjen. I modsætning til mange traditionelle rekrutteringsværktøjer, tilfører vores assessments også værdi efter ansættelsen. Vi tilbyder nemlig vejlednings- og træningsrapporter, som gør det muligt kontinuerligt at hjælpe og udvikle alle medarbejdere.

Herunder finder du typiske eksempler på spørgsmål, som HR- og uddannelsesansvarlige stiller os.

Kontakt os
Ofte stillede spørgsmål
  • + -

    Hvilke typer assessments tilbyder I?

    Profiles International tilbyder et komplet assessmentsortiment, der hjælper din organisation med at vælge de rigtige mennesker, udvikle dem til deres fulde potentiale samt at fastholde dem. Disse omfatter:

    • Jobmacth-assessments af “total person” typen, som kan tilpasses præcis din organisation og hjælper med at vælge og udvikle mennesker i alle jeres specifikke stillinger.
    • Assessments af DISC-typen, som jo ikke kan anvendes til ansættelse men derimod til motivering og coaching medarbejdere efter ansættelsen, samt tilt konfliktløsning og præstationsoptimering, ligeledes efter ansættelsen.
    • 360° multirater assessments (survey), der hovedsagelig anvendes til at forbedre ledelseslaget i organisationen.
    • 180° assessment (survey), der anvendes til at bedre slagstyrkens resultater,
    • Assessments til medarbejder-leder match internpersonelle relationer.
    • Teamanalyser til forbedring af teamets samarbejde og produktivitet.
    Vores assessments er designet til at arbejde sammen på tværs, og administreres fra vores Global Assessment Center, der med sin enkelhed sikrer maksimal effektivitet og udbytte.

  • + -

    Kan jeg tilpasse jeres assessments at afspejle den unikke kultur i min organisation?

    Ja! Vores assessments kan tilpasses din unikke kultur, organisationsstruktur og stillingsbeskrivelser, og i langt de fleste situationer uden ekstra omkostninger. ProfileXT® anvender vores unikke Jobmatching-teknologi, der giver dig mulighed for at evaluere en person ud fra de kvaliteter, I ved kræves for at udføre et bestemt job med succes – helt ned til den specifikke region, afdeling, kontor eller endda leder. For eksempel kan en succesfuld sælger i København have meget anderledes egenskaber end en succesfuld sælger i Århus – selvom jobbeskrivelsen er den samme. Vi kan hjælpe dig med at forstå disse forskelle så du kan udvælge og udvikle i overensstemmelse med, hvad der præcis virker i din organisation. Vores Client Service står til din rådighed gennem hele processen.

  • + -

    Er jeres assessments videnskabeligt reliable og valide?

    Ja. Vi tager videnskaben og forskningen bag vores assessments meget alvorligt, og investerer kraftigt i netop kvalitetssikring. Vi har et team af fuldtidsansatte psykologer og psykometrikere, der løbende forsker og udvikler for at sikre, at vores instrumenter er bedre end hvad de anerkendte retningslinjer foreskriver. Vores assessments overstiger mere end opfylder bl.a. de 13 krav, som det amerikanske arbejdsministerium stiller til assessments. Vi opfylder desuden alle krav fra eksempelvis EEOC, ADA, DOL og Civil Rights Act. ProfileXT® er eksempelvis certificeret af det Norske Veritas, og vores assessments overvåges kontinuerligt for at sikre imod forskelsbehandling på baggrund af køn, alder eller etnicitet. Vores assessments reliabilitet og validitet er med andre ord baseret på strengeste videnskabelige standarder – ligesom vores system, Global Assessment Center, er SOC3 certificeret og dermed levere op til den mest rigide databeskyttelse.

  • + -

    Hvordan administrerer jeg jeres assessments i min organisation?

    Alle vores assessments leveres og administreres. Da det ikke er nødvendigt at overvåge gennemførelsen, kan medarbejdere og jobansøgere gennemføre assessments overalt, hvor der er Internetadgang – også fra mobiltelefoner. Rapporterne er tilgængelige med det samme, og kan deles med relevante personer i organisationen uden ekstra omkostninger, uanset sprog og antal.

  • + -

    Hvilken form for support kan jeg forvente fra Jer?

    Vi er meget optaget af, at du får succes med vores assessments. Derfor er online træning og support inkluderet i prisen. Vores Client Service hjælper dig i gang, og assisterer dig med at tilpasse de valgte assessments til jeres organisation, og træner dig selvfølgelig i at anvende systemet og bruge både det dog de valgte assessment optimalt.

  • + -

    Har vi brug for en klinisk psykolog til at tolke og overlevere resultaterne?

    Nej. Resultaterne er tilgængelige i rapportform umiddelbart efter assessment’en er gennemført. Rapporterne er skrevet i “lægmandssprog”, men du bliver alligevel trænet i at læse rapporterne, forstå alle data og vide, hvad du skal gøre med oplysningerne. Rapporterne er enkle og tydelige i sproget,  og er designet til at blive brugt uden bistand fra en psykolog eller andre (certificerede) specialister – det sænker din “total cost of ownership”  ganske betydeligt.

  • + -

    Hvad koster jeres assessments og support?

    Man kan betale for hver enkel assessment, eller man kan betale et fast månedligt abonnement for ubegrænset brug af en eller flere assessment. Uanset hvad du vælger, er træning og support inkluderet i prisen.

  • + -

    Kan jeres løsning konkurrere på prisen i forhold til alternativer?

    Ja, især når man betragter “total cost of ownership” for din samlede assessmentløsning. Vi opkræver et beskedent årligt kontogebyr for systemet (Global Assessment Center). Eneste anden udgift er prisen på de assessments, der forbruges – eller abonnementsprisen, hvis man vælger at have ubegrænset adgang til en eller flere assessments. De fleste kunder vælger sidstnævnte, da det gør det let at budgettere og giver maksimalt udbytte. Online træning og support er inkluderet, og der er altså ingen ekstra udgifter til træning, certificering og ikke mindst re-certificering. Der er heller ikke udgifter til licenser eller andet. Vores løsninger er med andre ord meget omkostningseffektive og leverer et fremragende ROI.

  • + -

    Hvilke yderligere uddannelse og støtte leverer I?

    Vores Client Service træner og supporterer dig kontinuerligt online, og dermed er du altid sikret maksimal udnyttelse af vores løsninger. Vi anbefaler, at du benytter dig af de mange muligheder, som du finder i vores “Materialer og Ressourcer” område af hjemmesiden – du kan besøge det her.  Bemærk, at du ganske gratis bl.a. kan deltage i relevante og lærerige webinars. Vores Client Service er desuden altid klar til at svare på eventuelle spørgsmål, du måtte have.

    Selvom ingen certificering er påkrævet, tilbyder vi certificeringskurser (USA), der giver en omfattende og dybtgående forståelse og indsigt i såvel teorien bag, udviklingen af, strukturen i og brugen af Profiles’ assessments og surveys. Vores Client Service er dig selvfølgelig behjælpelig hvis du er interesseret i at blive certificeret.

  • + -

    Hvilke typer rapporter er tilgængelige?

    De forskellige assessments giver forskellige rapporteringsmuligheder – eksempelvis:

    • Interviewguides
    • Vejledningsrapporter (coaching/ledelse)
    • Teamanalyser
    • Leder-medarbejder kompatibilitet
    • Udviklingsbehov og -planer
    • Strategisk arbejdsstyrkeplanlægning og Succession Planning
    • Organisatoriske analyser af ledelseslag og salgsstyrken
    • Og meget mere….

    Vores rapporter er skrevet i “almindeligt” sprog, således at det er lettere for HR at bruge den sammen med medarbejderne og deres nærmeste ledere, Den fulde fortolkning og direkte sprog betyder også, at organisationens ledere ikke behøver at være trænet for at kunne bruge rapporterne effektivt og i fuldt omfang.

  • + -

    Kan I integrere systemet med min HRIS?

    Absolut! Vores system, Global Assessment Center, er baseret på HRXML-standarden (læs mere her) og kan derfor let integreres med langt de fleste systemer.

  • + -

    Kan I linke til vores kompetencer og 'sprog' omkring lederskab?

    Ja, det har vi gjort for mange af vores kunder. Det kræver dog en specifik tilpasning din virksomhed, hvilket som udgangspunkt kun kan svare sig ved ganske specielle behov da ingen andre end netop din virksomhed efterfølgende kan anvende den pågældende assessment.

  • + -

    forbedres min/vores troværdighed hvis vi anvender jeres løsninger?

    Profiles International gør en stor indsats for at sikre, at alle vores assessments og surveys altid reliable og valide, og dermed måler præcis, hvad de har til hensigt at måle. Når du anvender vores assessments har du en gennemafprøvet, pålidelig løsning, der hjælper dig og organisationen med at træffe bedre beslutninger, når det drejer sig om kandidater, medarbejdere og ledere – det betyder færre fejlansættelser, større produktivitet samt bedre engagement og tilfredshed og dermed lavere medarbejderomsætning,

    Du vil også opleve, at vores assessments over tid tilvejebringer de objektive data og det fælles sprog, der gør det muligt at udføre en mere strategisk talentledelse. At bruge vores assessments giver dig desuden mulighed for at måle ROI og den omkostningsreduktion, som vores assessments sandsynligvis vil medfører. Alt i alt kan du se frem til en betydelig og målbar indflydelse på organisationen og den bundlinje.

  • + -

    Hvordan kan vi vide, om jeres løsninger fungerer?

    Vores Client Service hjælper dig gerne med fx at etablere Key Performance Indicators (KPI), benchmarks, fremskridt og ROI. Nogle af de mere populære KPI’er, der leverer konkrete omkostningsbesparelser og produktivitetsforbedringer, omfatter:

    • Reduktion af sygefravær og personaleomsætning
    • Reduktion af tidsforbrug/generelle udgifter til rekruttering
    • Forøget medarbejdertilfredshed og -engagement
    • Forøget salgspræstation, kvoteopnåelse og kundeloyalitet
    • Forøget afkast på uddannelses- og udviklingsinvesteringer
  • + -

    Hvordan kommer vi i gang?

    Et telefonopkald til 70 20 17 50 eller en e-mail til info@profilesinternational.dk sætter dig i forbindelse med os.