Salgs- og servicechefer

I brancher, som ofte kendetegnes af høj medarbejderomsætning, vil salgs- og servicechefer vide hvordan assessments kan hjælpe dem med at vælge de rigtige medarbejdere første gang – og derefter hjælpe dem med vokse og udvikle sig til succesfulde, blivende medarbejdere.

Herunder finder du typiske eksempler på spørgsmål, som salgs- og servicechefer stiller os.

Kontakt os
Ofte stillede spørgsmål
  • + -

    Vil jeres assessments hjælpe mig med at nå mine salgsmål?

    Vi tilbyder assessments, som er specielt skabt til at hjælpe organisationer med at vælge de rigtige salgs- og servicemedarbejdere og udvikle dem til deres fulde potentiale. Dette giver dig mulighed for at vinde nye kunder og at fastholde og udvikle den eksisterende forretning.

    For eksempel tillader Profiles Sales Assessment ™ (PSA) dig at vurdere en person baseret på præstationerne inden for syv salgssituationer: at finde nye salgsemner, ringe til modvillige kunder, at lukke salget, selvstart, samarbejde, at opbygge og vedligeholde relationer og kompensationspræferencer. PSA har en stærk jobmatchfunktion, som giver dig mulighed for at identificere dine bedste sælgeres vigtigste egenskaber, så du kan etablere et kriterium til at sammenligne jobansøgere. Kendskab til hver enkelt medarbejders særlige kendetegn hjælper dig med at ansætte de rigtige sælgere og administrere deres styrker og svagheder for at forbedre produktiviteten og salg. For mere information om Profiles Sales Assessment, klik her.

  • + -

    Hvordan vil assessments hjælpe mig med at reducere personaleomsætningen?

    At miste salgs- og servicemedarbejdere er dyrt og forstyrrende. Vores assessments skal for det første hjælpe med, at du vælger medarbejdere, der er et godt match til de salgs- eller servicejobs, du prøver at udfylde. Hvis de er et godt match, har de typisk en langt større chance for at få succes og blive tilfredse, og dermed vil de ønske at blive i din organisation i lang tid. Vores assessments identificerer også områder, hvor medarbejderne skal udvikles og coaches, og giver indsigt for at hjælpe medarbejderen med at opbygge gode, produktive relationer til deres chef og kolleger. Der er mange måder, hvorpå vores produkter og serviceydelser medvirker til at reducere personaleomsætningen i din organisation.

  • + -

    Hvordan vil jeres assessments hjælpe mig med at vælge højtpræsterende sælgere?

    Vores salgs- og serviceassessments har en unik jobmatchfunktion, der giver dig mulighed for at identificere de nuværende bedste medarbejdere i din virksomhed og vurdere nye jobansøgere baseret på disse bedst præsterende medarbejderes egenskaber. Jobmatchfunktionen giver dig mulighed for at ansætte salgs- og servicemedarbejdere, der har træk til fælles med dine bedste medarbejdere. Oplysningerne fra vores vurderinger vil hjælpe dig med at identificere den type mennesker, du ønsker på dit salgsteam.

  • + -

    Hvordan vil jeres assessments hjælpe mig med at vælge fremragende kundeservicemedarbejdere?

    Profiles International har en assessment, der specifikt identificerer en kandidats evne til at yde kundeservice. Customer Service Profile™ kan bruges til udvælgelse, onboarding og ledelse af kundeservicemedarbejdere. Resultaterne af vores assessments vil hjælpe med at bestemme, hvorvidt en kandidat vil blive en god kundeservicemedarbejder i din virksomhed.

  • + -

    Hvor lang tid tager det for en kandidat at gennemføre en assessment?

    Vores mest omfattende salgs- og serviceassessments tager normalt kandidaterne omkring 60 minutter at gennemføre, og andre kan være så korte som ca. 15 minutter. Vi har ikke sat en tidsfrist på gennemførelsen af vores assessments, da vores forskning fandt, at tidsfrister på en assessment komplicerer administrationen, fungerer dårligt for de fleste arbejdspladser og ikke er nødvendig for at få effektive og retvisende resultater.

  • + -

    Har vi brug for at arbejde med HR, eller kan vi gøre dette på egen hånd?

    Mange af vores kunder bruger deres HR-afdelinger til at hjælpe med administration og assessmentprocessen, især med de assessments, der anvendes til ansættelse. Men det er ikke nødvendigt da vores system er let at bruge og rapporterne er skrevet i lægmandssprog og dermed er lette at forstå. Du behøver ikke en videregående uddannelse eller særlig certificering for at kunne anvende resultaterne effektivt i din organisation.

  • + -

    Kan assessments kun bruges til ansættelser?

    Nej. Vi ønsker at hjælpe dig med at vælge de rigtige mennesker og udvikle dem til at være de bedst præsterende medarbejdere i din organisation. Vores vurderinger kan bruges til mange forskellige formål i en organisation, og vi anbefaler, at du drager fuld nytte af rapporterne og jobmatchingfunktionen.

  • + -

    Hvordan understøtter assessments uddannelse og udvikling?

    Vores assessments kan hjælpe dine ledere med at få en dybere og mere objektiv forståelse af deres medarbejdere. Dette kan omfatte medarbejdernes typiske adfærd, tankegang, læringsstile, kommunikationspræferencer, samt deres nuværende styrker og svagheder. Dette hjælper lederen til bedre at diagnosticere medarbejderens udviklingsbehov og gøre det lettere for lederen, at motivere og coache den enkelte medarbejder. Vores rapporter giver lederen klare anbefalinger til, hvordan den enkelte medarbejders potentiale udnyttes makismalt til glæde for medarbejderen selv og organisationen.

  • + -

    Kan kandidaten gennemføre en assessment over nettet?

    Ja. Profiles International opretter dit system, hvorfra du sender kandidaten et link til den relevante assessment. Kandidaten kan herefter gennemføre sin assessment på et tidspunkt, der er belejligt for vedkommende – også via sin mobiltelefon.. Du skal ikke sørge for nogen særlige instruktionr eller overvågning, og når kandidaten har fuldført assessment’en, er rapporterne øjeblikkeligt tilgængelige for dig i dit Global Assessment Center.

  • + -

    Kan I tilpasse en assessment ud fra fx job og geografisk område?

    Ja. For eksempel vil en succesfuld forretningsudvikler i København sandsynligvis have en meget forskellige kerneadfærd sammenlignet med en account manager i Ålborg. Vores assessments giver dig mulighed for at lave succesprofiler af hvert eneste stilling i din organisation – og derefter til at identificere de kandidater, der har det bedste match til succesprofilen.

  • + -

    Hvordan kommer vi i gang?

    Med et enkelt telefonopkald får du kontakt til en af vores konsulenter, der kan hjælpe med at besvare yderligere spørgsmål om vores tjenester eller produkter. Ring til 70 20 17 50 eller kontakt os via nedenstående link.

    Kontakt os